sobota 22. srpna 2015

Recept: dva obědové tipy

Zdravím!

Vím, je to zase nějaká doba od posledního článku a asi by bylo zbytečné tu opakovat všechny omluvy (či výmluvy? :D), proč teď žádné moc nepřibývají :D Teď mám ale vlastně o důvod navíc - začala jsem s učením na státnice, co mě čekají v září. Máme možnost dělat z jednoho předmětu státnice dřív, než na klasicky na konci roku v červnu, tak jsem si říkala, že to zkusím.

Každopádně už dlouho tu nepřibyl nějaký recept, takže dneska přináším takové dva tipy na skvělý oběd :)

1.) Pečené žampiony s kuřecím masem

Budeme potřebovat:
• několik větších žampionů
• kuřecí maso
• zeleninu dle chuti (já dala rajče, papriku a kukuřici)
• cibule
• rajčatové pyré
• sýr
• oblíbené koření

Žampiony oloupeme a odloupneme nožičku. Připravíme si směs na naplnění žapionů - kuřecí maso nakrajíme na malé kousíčky a předsmahneme ho na cibulce na pánvi na troše olivového oleje. Pokrájíme rajčata a papriku také na hodně malé kousky, přidáme kukuřici a osmahnuté maso - vše dáme do misky a přidáme rajčatové pyré. Promícháme. Poté tuto směs plníme do žampionů a dáme do předehřáté trouby péct na pečícím papíře asi na 20 minut.

2.) Bramborovo-vajíčková omeleta
Druhý recept je taková rychlovka, jednou jsem nevěděla co udělat k obědu a pouze z vajíčkové omelety bych se asi moc dosyta nenajedla, tak mě napadlo to oživit o brambory :D
Budeme potřebovat:
• 2 vajíčka
• 2 brambory
• kuřecí šunku
• sýr
• rajčata (klidně i další zeleninu)
• pažitku, další oblíbené koření (např. pepř)
• mléko

Brambory si oloupeme a klasicky uvaříme ve vodě. Poté je necháme trochu vychladnout a pokrájíme je na plátky. V hrnečku si vidličkou rozšleháme vajíčka, přidáme pokrájenou šunku, pažitku, klidně i další koření dle chuti a zředíme trochou mléka. Vše vylejeme na pánev jako při klasické omeletě, ale i hned do toho začneme pokládat plátky brambor, plátky rajčat a nakonec posypeme nastrouhaným sýrem.

4 komentáře:

  1. Plněné žampiony mám moc ráda, obzvláště druh portobello. A omeleta vypadá taky báječně :-) Teď se sice ochladilo, ale jinak ti učení na státnice v těch vedrech vůbec nezávidím, musí to být peklo! Každopádně držím palce, ať to v září dopadne! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam mňam :) Ty žampionky vypadají moc dobře a omeletka...tu můžu vždy a všude! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mnam ! Zampiony miluju a tahkle musejí chutnat uzasne .) !

    OdpovědětVymazat
  4. Oba recepty jsou dobré typy - ne že bych je neznala, ale už jsem je strašně dlouho nedělala. Ovšem nejdřív se bude plnit cuketa, protože tu mám doma a je třeba ji spotřebovat. Ale využiju typ na náplň - zatím jsem cuketu plnila jen mletým hovězím, tak tentorkrát vyzkouším kuře....

    OdpovědětVymazat