sobota 28. března 2015

Domácí cvičení nemusí být nudné - aneb začínáme cvičit doma!

Protože se tu objevují pořád jen články o jídle, rozhodla jsem se konečně už také zkusit napsat něco z trošku jiného soudku - a to na téma cvičení.


Předem bych chtěla upozornit, že tento článek je zaměřen na začátečníky, kteří chtějí začít cvičit nejprve doma, takže zkušeným a zaběhlým "fitnessákům" se předem omlouvám za poněkud nudný článek :D Navíc já sama se v tomto směru také nepohybuji zrovna nějak extra dlouho, ale ráda bych tímto článkem někoho třeba inspirovala, že to jde i bez posilovny a že domácí cvičení nemusí být vůbec nudné!

Já osobně, cvičím zatím jen doma. Jak už jsem psala, nejsem zatím ve cvičení tak znalá, pravidelně jsem začala cvičit asi tak před více než půl rokem a zatím mi to cvičení doma nějak stačí. Ale jsou i další důvody, proč dávám přednost domácímu cvičení - ne všichni si posilovnu mohou dovolit z finančních důvodů, nebo také z časových. Samozřejmě někomu také prostě a jednoduše může víc vyhovovat, když na něj při cvičení nikdo cizí neciví! :D

Samozřejmě - cvičení doma má jak své výhody tak i nevýhody. Podle mého názoru spočívají asi v tomto:
+ levnější varianta
+ zabere to méně času (obzvlášť pokud musíte dojíždět)
+ neomezenost (můžete cvičit kdy a jak dlouho chcete)
+ vlastní tempo

- je potřeba větší motivace
- není k dispozici odborník, který by vám poradil
- méně možností, prostoru (nedostatek vybavení apod.)


Ovšem důležité je hlavně chtít. A když se chce, tak všechno jde! :) Stačí už jen zvednout zadek! :D

Co bych ale všem začátečníkům určitě doporučila? Vše si předem naplánovat a připravit, aby vás pak od samotného cvičení už nic nerušilo.
  • určete si "své cvičící místo" - nejlépe určitě hodně prostorné, pokud tento požadavek splňuje zrovna váš pokoj - jedině dobře! Můžete se tam alespoň zavřít, aby vás ostatní členové rodiny nerušili či na vás blbě necivěli :D
  • připravte si cvičební pomůcky - např. činky (můžete je nahradit lahvemi s vodou), cvičební podložku apod. 
  • připravte si k ruce pití, nejlépe čistou vodu 
  • převlečte se - za prvé určitě si nechcete zapotit nějaké normální oblečení a za druhé, řekla bych, že prostě to cvičební oblečení lépe motivuje! :D
  • naboso nebo s botami? - četla jsem různé diskuze na toto téma, já osobně spíš preferuji cvičení s botami, ale někdy cvičím i bez bot (ale to spíš jen při protahování a posilování)
  • ach ty vlasy! - svažte si vlasy do culíky či nějaké drdolu, aby se vám při cvičení nepletly a nelezly vám do obličeje
  • připravte si dobrou hudbu - při dobré muzice to určitě půjde lépe, postačí bohatě YouTube

Další důležitou věcí je udělat si nějaký cvičební plán, například si dopředu určete, co budete jaký den cvičit, na kterou partii těla se zaměříte. Udělejte si třeba nějaký notes, kam si to všechno budete zapisovat - i to může velmi pomoci v motivaci.

A co konkrétně cvičit? Pro začátky doporučuji určitě začít s nějakými videi - k tomu bohatě postačí různé kanály na Youtube, např. FitnessBlender, FitHall, Blogilates, BeFit, PopSugar, nebo můžete vyzkoušet různé trenéry, jako je třeba Jillian Michaels.
Konkrétní cviky, workouty a tipy na videa ovšem plánuji až na příští článek :)



To bude na úvod asi vše. Osobně bych určitě ráda časem přesunula část cvičení i do posilovny, snad to přes léto bude lepší s brigádami a tedy i s financemi :D

A jak to máte vy? Cvičíte doma nebo dáváte přednost posilovně? Máte nějaké tipy, jak si domácí cvičení zpříjemnit a lépe se motivovat, či jaké pomůcky by se daly doma využít?



7 komentářů:

  1. super článek! :) já někdy doma cvičím, ale třeba jen 15 minut, spíš tak pro zábavu :)
    http://the-biggestfear.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. ahoj :) já dříve cvičila jen doma, ale teď už mě to doma moc nebaví, nedokážu se někdy tolik motivovat, aby se mi chtělo, ale snažím se navštěvovat posilovnu a tam mě to motivuje rozhodně víc, hlavně, když tam vidím známé tváře - na jednu stranu chci, aby se na mě nedívali, co cvičím a na druhou zase chci, abych jim ukázala, že taky makám :D a pak mě to nakopne k lepším výkonům :)

    OdpovědětVymazat
  3. Super článek! :)
    Mě posilovna nikdy moc nelákala, zkusila jsem si to, ale nakonec mě úplně odradilo, že jsem musela jezdit daleko, snad každá posilka v městě je hodinu ode mě. ._.
    Stačí mi cvičení doma, ale nejradši mám pohyb venku - kolo, brusle. :) Běhu jsem zatím nepropadla. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Já cvičím jen doma! A naprosto mi to vyhovuje :))

    OdpovědětVymazat
  5. Já cvičím taky jen doma, ale do posilovny si občas zajdu, jenže je problém v těch penězích ,když si spočítám, že za jedno cvičení v posilovně na hodinu zaplatím 70 Kč to je docela dost, dyť za 10 cvičení můžu mít značkový tričko na cvičení. :/

    OdpovědětVymazat
  6. Super článek ! Já jsem dříve cvičila pouze doma, ale pak jsem objevila posilovnu na dovolené a po příjezdu domů jsem ji začala navštěvovat i u nás. Baví mě to, ale cvičím i doma, nic proti tomu nemám :) Ale myslím, že posilovna má něco do sebe. Jiné stroje, jiné možnosti... :)
    http://lucyshealthylifestyle.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  7. Já cvičím pouze doma, ale chystám se zajit do posilovny.. Ale vic mi to vyhovuje doma!

    Nela z Beauty Charm

    OdpovědětVymazat