pondělí 22. prosince 2014

Co na vánoční / silvestrovský stůl?

Hezký večer!

Vánoce jsou za dveřmi, uteklo to opravdu hrozně rychle! A Silvestr tu také bude co by nevidět :) Takže mě napadlo přidat takový užitečnější článek na přípravu nějakého toho občerstvení na stůl. Já osobně se o Štědrý den ani netěším tak na řízek a bramborový salát, ale spíš na ty chlebíčky, jednohubky a cukroví, co jíme pak u televize po rozbalování dárků :D

A protože letos jsem si už doma prosadila, že si udělám svou zdravější várku (a to i na celozrnné pečivo) :D, tak bych se s vámi ráda podělila o pár receptů na nějaké ty tipy na "zdravější pomazánky".

Můžete vyzkoušet například Krabí pomazánku.
Budeme potřebovat krabí tyčinky, bílý jogurt, sůl, pepř a citron. Krabí tyčinky nastrouháme najemno, přidáme jogurt, ochutíme kořením a zakepeme trochou šťávy z citronu. Normálně se dá samozřejmě použít majonéza, ALE.... :D Víme, že ta moc zdravá zrovna není! :D

Zeleninová pomazánka (ála humr)
Na tuto pomazánku použijeme cibuli, mrkev, celer, lučinu (nebo můžeme i bílý jogurt ale ta konzistence je pak nic moc :D), sůl, pepř a citron. Cibuli nakrájíme najemno, mrkev a celer nastrouháme na struhadle. Přidáme lučinu, okořeníme a přidáme pár kapek citronu. Je moc dobrá a zdravá :)

Křenová pomazánka
Tahle je moje oblíbená. Potřebujeme na ní lučinu, kostku taveného sýra, trochu mléka a křen. Lučinu, sýr a mléko smícháme v misce a přidáme trochu nastrouhaného křenu. Jednohubky poté zdobíme kouskem šunky, sýra a rajčátkem či jinou zeleninou.

Tuňáková pomazánka
Další můj oblíbenec, recept můžete najít zde.

Vajíčková pomazánka
Tu si až tak často nedělám, ale taky není špatný. Recept zde.

Tak to jsou asi mé neoblíbenější pomazánky. Třeba vás některá z nich zaujme :)

Jinak všem přeji krásné a pohodové prožití vánočních svátků a hodně dárečků pod stromečkem :)


5 komentářů:

  1. Ta krabí vypadá dobře :) Já mám nejradši jednoduché tvarohové pomazánky :) Tobě taky hezké Vánoce! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pomazánky všeho druhu mám moc ráda, zdravější verze si občas také dělám :) Tyhle vypadají báječně:)

    OdpovědětVymazat
  3. tu mrkovovo-celerovou mám strašně ráda! :33 tuňákovou taky, ale tu bohužel nemůžu a vajíčková je klasika :)
    http://the-biggestfear.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. všechny vločky jsou úžasné, no! :D
    http://the-biggestfear.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. vajíčková poomazánka je můj favorit :) a tu z krabích tyčinek musím zkusit

    OdpovědětVymazat