pátek 7. listopadu 2014

Jablečný koláč

Dobré ráno!

Předevčírem jsem tu psala, že přidám recept na jablečný koláč, který jsem pekla, takže tady je! Je jednoduchý a krásně podzimní :)
Ingredience:
• větší hrnek celozrnné pšeničné mouky
• půl hrnku mléka
• 2 vejce
• 1 lžíce třtinového cukru (můžete dát míň a přidat i med, záleží jak máte rádi sladké)
• špetka soli
• ani ne půlku prášku do pečiva

Na vrch:
• několik sladkých jablek
• skořice
• pomleté mandle

Suché ingredience - mouku, prášek do pečiva a sůl jsem si smíchala v jedné misce a v druhé jsem metlou rozšlehala vejce a cukr, ke kterém jsem poté přilila mléko. Poté jsem smíchala obě misky dohromady a celé pořádně promíchala, až bylo těsto krásně hladké. Formu na těsto jsem vymazala máslem a vysypala moukou a těsto do ní nalila.
Poté jsem připravovala jablka - oloupala jsem je a nastrouhala na struhadle na takové ty malinké plátky. Mezitím si zatím jsem si zatím rozpálila troubu. Pak jsem už jen jablka pokladla na těsto, celé to posypala nasekanými mandlemi a ještě skořicí. Pečeme až bude těsto hotové (vzhledem k tomu, že máme problematickou starou troubu, nepíši sem přesný čas pečení), můžete to ověřit píchnutím špejle do těsta :)

6 komentářů:

  1. Tak ten vypadá úžasně :) Asi ho někdy zkusím :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá moc hezky, mňam. ;) To na tom talířku je karamel? :)

    Debie

    www.thingsbydebie.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  3. vypadá super, ale na mě moc složitý :(

    OdpovědětVymazat
  4. Plánuji upéct jablečnou buchtu, tak jsem zvědavá, jak to dopadne :D buchty, to já můžu! :D

    the-biggestfear.blogspot.com

    OdpovědětVymazat