čtvrtek 11. září 2014

Jahodovo-tvarohová buchta s kokosem

Dnes vám přináším zatím první recept na pečený moučník. Protože tento týden chodím na brigádu, chtěla jsem si něco upéct, abych se ráno nemusela zdržovat se snídaní (ovšem musím podotnkout, že se už těším na víkend, až si udělám pořádnou ovesnou kaši s velkou náloží ovoce :D).
 A teď už k receptu. Dělala jsem jen z menších dávek do malé kulaté zapékací mísy. Takže pokud chcete dělat větší porci, dávky si znásobte dle potřeby.

Na jednu malou zapékací kulatou mísu budeme potřebovat:
• 1 hrnek celozrnné mouky
• bílý jogurt
• 1 vejce
• mléko
• půl hrnku kokosu
• asi 3 lžíce třtinového cukru (či jiné vaše oblíbené "sladidlo")
• kapku olivového oleje
• půlka vanilkového cukru
• půlka kypřícího prášku do pečiva bez fosfátů
------------------------
• nízkotučný tvaroh
• jahody (či jiné ovoce, např. maliny, rybíz, třešně - cokoliv)

Do misky si dáme nejdříve sypké ingredience - tedy mouku, cukry, prášek a kokos. Poté přidáme vajíčko, bílý jogurt, olej a mléko. Nepsala jsem ani kolik mléka přesně, protože jsem ho tam přilévala dle potřeby. Vše pořádně promícháme metlou. Těsto by nemělo být ani moc řídké, ani moc tuhé, prostě takový střed. Mezitím si předehřejeme troubu. Těsto si vylijeme do předem vymazané a vysypané zapékací mísy (nebo jí můžeme vyložit pečícím papírem, ale to dělám spíše u obdélníkových tvarů). Necháme péct asi 10-15 minut.
Mezitím si připravíme druhou vrstvu - tvaroh lehce zředíme mlékem a osladíme trochou třtinového cukru. Poté co těsto vyndáme z trouby, potřeme ho vrstvou tvarohu. Můžeme přidat hned i nakrájené jahody na povrch buchty, ale pak se moc rozvaří a pouští šťávu, proto bych spíše doporučila péct chvíli jen s tvarohem a až ke konci přisypat jahody. Já přidala i pár malin :) Na závěr jsem to celé ještě posypala trochou kokosu. Buchtu již s tvarohem pečeme celkově cca 30-40 minut.



Žádné komentáře:

Okomentovat